DARALHAYAT NET SERVICES PDF

Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Salar Shajar
Country: Guinea-Bissau
Language: English (Spanish)
Genre: Photos
Published (Last): 25 June 2010
Pages: 182
PDF File Size: 18.9 Mb
ePub File Size: 5.75 Mb
ISBN: 333-9-53573-120-6
Downloads: 12671
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Gozuru

Saralhayat same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper. In Januaryat least 14 letter bombs were mailed to the newspaper’s headquarters in London and its bureaus in New York, Washington and Riyadh.

Like other newspapers, it must compete with television news, social media and fast-paced internet information sources.

Retrieved 22 April Retrieved 4 May In Maythe digital service began serving mobile media, tablets and mobile phones with interactive features. The newspaper’s motto is Arabic: Their columns along with selections from other regular columnists are routinely translated into English and made available on the paper’s website.

The publication survived 13 bombing attempts before the Lebanese Civil War finally forced it to shut down in It is more critical of the Saudi government than its main rival, Asharq Al-Awsat.

Al-Hayat – Wikipedia

As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was staffed by Muslim, Christian and Druze editors and reporters who formed “a highly professional team”, according to a report in The New York Times. It collects news through a network of correspondents worldwide and is printed in Arab and Western cities linked by satellite to the London offices.

  MANUAL DO CANALHA SIMO PESSOA PDF

The First “Scoop ” “.

Al Hayat started a digital service in Octoberwith a web site accessible worldwide. It was a dsralhayat among Arabic newspapers in form, mixed news and commentary, professional editing and use of modern communication technology.

Darslhayat Who in the Arab Media”6 February While Saud Al Rayes [17] holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi is the assistant editor in chief of the Saudi Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Arabia from 20, to almostInAl-Hayat inaugurated a Saudi edition based in Riyadh.

This article is about a London-based pan-Arab and Saudi newspaper.

On 23 OctoberSaudi censors banned Al-Hayat because the edition contained an open letter from 67 American intellectuals that defended the War on Terrorand called upon their Saudi counterparts to condemn “militant jihadism” and to further delegitimize the concept by calling such actions un-Islamic.

Un civil War of Words: Retrieved 25 April On 30 AprilDadalhayat reported that Hamas had taken the decision to leave Syriaciting unnamed Dsralhayat sources.

NETS services resume after hour-long disruption

The Times report described the newspaper as a source of “iconoclastic interviews” and “having the servcies influential cultural pages anywhere in the Arab worldand opening opinion pages to radical reactionary Muslim fundamentalists and virulent anti-religious liberals, pro-Iraqi [under the Saddam Hussein regime Arab nationalists as well as conservative gulf Arabs.

Retrieved 21 October Its publisher reaffirmed those origins on reviving it inwith London varalhayat its base. Its three daily editions cover local affairs in Jeddah, Riyadh and Dammam in addition to international news from the Arab world.

In Junethe Beirut bureau of the newspaper was closed due to financial difficulties.

– Free Weather Links / – No Profit Site

Al-Hayat was established by its founder Kamel Mroueh sdrvices Beirut in January 28,25 Safar H as an independent international Arabic daily political newspaper. Retrieved 2 April Khalid bin Sultan ; [1] Dar al-Hayat.

  ARESTI CATALOGUE PDF

Archived from the original on 20 May Media and Politics in the Arab World. Two security guards were wounded by one of the bombs as it exploded at the headquarters. Jihad Al Khazen, who was also the founding editor in chief of the rival pan-Arab newspaper Asharq Alawsat[19] writes a twice weekly column called “Ayoon wa Azan” Arabic: Though rather pro-West and pro-Saudi with respect to articles concerning the Arabian peninsula, it is quite open to various opinions concerning other regional questions.

Retrieved 1 May The New York Times.

From Wikipedia, the free encyclopedia. This page was last edited on 5 Novemberat Many columnists contributed daralhayaat the op-ed pages of Al-Hayat ever since it has been relaunched in Retrieved from ” https: The three offices in Saudi Arabia reflect the paper’s focus on the country as well as the regional division into central Riyadhwest Jeddahand eastern Dammam editions.

All outputs of Dar Al-Hayat be it in publication form orb electronic is indexed and archived and available them available. In Maythe newspaper scooped every other news organization by breaking the news about the secret Oslo talks between Palestinians and Israelis. Retrieved 26 April Then the center was moved to Beirut in Archived from the original on 26 December Al-Hayat remained accessible to Lebanese readership only through an online daralhauat.